Handelsbetingelser

 Handelsbetingelser

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på vare købt på hoejrisfemmeclothing.dk

hoejrisfemmeclothing.dk ejes af Højris Femme Clothing, Storegade 25, 4780 Stege, tlf. 50701200,

Mail:  shophoejris@gmail.com.

Alle aftaler indgås på dansk.

Betaling og levering

Vi modtager betaling med Dankort, Visa, MasterCard, MobilePay.

Vi trækker først beløbet, når varen afsendes. Er der tale om en specialfremstillet vare, trækkes betalingen, når udførelsen påbegyndes.

Har du bestilt flere varer, og er en af varerne i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når den afsendes.

Priserne er angivet i danske kroner. Prisen for fragt lægges oveni prisen. Du vælger fragtform i slutningen af betalingsforløbet.

Varen vil blive leveret 1-3 dage efter dit køb.

Varen bliver leveret med GLS.

Vi leverer til hele Danmark dog er undtaget til ikke-bofaste øer

 

Fortrydelsesret

Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via hoejrisfemmeclothing.dk og ikke ved køb i vores fysiske butik. Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.

Du har ret til at fortryde en aftale indenfor 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt, dog ikke transportøren, får varen i fysisk besiddelse.

Har du bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt, dog ikke transportøren, får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Sådan udnytter du fortrydelsesretten

Du fortryder, ved at give os besked herom. Du skal sende en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til Højris Femme Clothing, Storegade 25, 4780 Stege, shophoejris@gmail.com. Du kan ikke fortryde ved at nægte modtagelse af varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.

Du kan benytte vores standardfortrydelsesformular - TRYK HER OG DOWNLOAD - Når du har sendt fortrydelsesformularen kvitterer vi for modtagelsen pr. mail.

Fortrydelsesretten er overholdt hvis du indsender formular eller anden utvetydig meddelelse om at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

 

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du fortryder købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til Storegade 25,4780 Stege uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du skal selv betale for returneringen af varer.

Tilbagebetaling af pengene

Når du fortryder et køb, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder evt. Leveringsomkostninger.

Delvis fortrydelse: Det gælder dog ikke, hvis du har købt flere varer i en ordre og du kun fortryder en del af dit køb. I sådanne tilfælde refunderer vi ikke leveringsomkostningerne

Har du valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du ikke merudgiften refunderet.

Beløbet tilbagebetales uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om, at du fortryder. Vi kan dog tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

 

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Du må derfor ikke klippe mærker og lignende af. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Reklamation – Hvis der er noget galt med varen

Hvis der er en mangel ved en vare, fx en materiale- eller fabrikationsfejl, finder købelovens regler anvendelse.

Du kan reklamere over mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at henvende dig til os på mail :  shophoejris@gmail.com.

Vi beder dig om at oplyse så detaljeret som muligt, hvad problemet er.

Hvis reklamationen er berettiget, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

Gavekort

Gavekort er gyldig i 2 år fra købsdatoen og kan anvendes i butik. Et fysisk gavekort kan ikke omveksles til kontakter.

Der er 14 dages fortrydelsesret fra købsdatoen.

Klageadgang

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus https://kpo.naevneneshus.dk/Public/Home/ChooseLoginProvider?returnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/External